Odessa Daily Новости
Павло Кириленко: Одеська міська рада – розсадник корупції та службових зловживань
Odessa Daily
25 июля 2013 в 08:4418 липня 2013 року народний депутат України, уповноважений представник парламентської фракції Всеукраїнського об'єднання "Свобода" на Одещині Павло Кириленко скерував до Генеральної прокуратури України звернення з вимогою перевірити законність рішень, які ухвалила Одеська міськрада. Зокрема, націоналіст вимагає перевірити доцільність і адресність видатків із міського бюджету міста 2012-2013 років. Свободівець також вимагає від Державної фінансової інспекції України провести перевірку ефективности використання коштів бюджету міста з метою попередження створення умов неефективного використання бюджетних коштів з порушенням чинного законодавства
За словами Павла Кириленка, під час аналізу роботи органів місцевого самоврядування Одещини та підготовки законопроєктів щодо бюджетного забезпечення органів місцевого самоврядування в Одеській міськраді було виявлено чимало порушень норм чинного законодавства України.
Серед виявлених порушень націоналіст акцентував увагу на наступних:
- порушення вимог постанови Кабінету Міністрів України від 04.04.2001 № 332 "Про граничні суми витрат на придбання автомобілів, меблів…". Так, за інформацією одного із одеських інтернет-видань, у штатному розписі установи комунальної власности "Автотранспортне підприємство Одеського міськвиконкому" на 2012 рік рахуються водії наступних автомобілів: "Мерседес S 600L" – 2 шт. одиниці та "Тойота Лендкрузер" – 3 шт. одиниці (ВН 8602 СТ, ВН 8471 СН, ВН 0102 ВМ), "Тойота Камрі" – 5 шт. од. (ВН 0022 КА, ВН 3650 АМ, ВН 0011 КА, 700-22 ОВ), "Вольво S – 80", "Мерседенс Бенс" (ВН 4939 СН) та "Нісан Тіана" – 1 (ВН 0033 КА) по 1 шт. "Тобто автопарк Одеського міськвиконкому складається із машин німецького, японського та шведського автопромів, ціни на які далекі від вимог вищезазначеної постанови, не кажучи про видатки на обслуговування зазначених автомобілів, ремонт та запасні частини. Крім цього, на початок 2012 року в установі обліковувалося 105 одиниць транспортних засобів, на початок 2013 року – 86 одиниць", – розповів свободівець. За повідомленням того ж інтернет-видання, директор автотранспортного підприємства В'ячеслав Недялков зазначав, що 2012 року 19 автомобілів виведено з експлуатації, із яких 13 автівок списано шляхом продажу (згідно зі звітністю про надходження та використання коштів, отриманих як плата за послуги (форма 4) від реалізації в установленому порядку майна 2012 року надійшло коштів 111,3 тис. гривень). Тобто кожний автомобіль реалізований у середньому за 8,5 тис. гривень. Відбулися зміни й у штатному розписі – зменшилася кількість водіїв на 22 одиниці та рахуються водії наступних автомобілів "Тойота Лендкрузер" – 4 шт., "Тойота Камрі" – 4 шт., "Мерседенс Бенс" – 1 шт. Зникли водії таких автомобілів, як "Мерседес S 600L" – 2 шт., "Тойота Камрі" – 1 шт. од., "Вольво S – 80", "Нісан Тіана" – по 1 шт.
Окрім цього, порушено й вимоги Бюджетного кодексу України. Так, управління інженерного захисту території та розвитку узбережжя 2012 року за рахунок коштів програми 150101 "Капітальні вкладення" у сумі 400,0 тис. грн. запланувало здійснити будівництво дайвінг-клубу в районі траверсу №16 1 черги ПОС. Кошти на ці цілі не спрямовували. Проте роботи здійснював приватний підприємець "Монтажник – 88", сума кредиторської заборгованості станом на 01.01.2013 становить 302,3 тис. гривень. Зазначені видатки, згідно з вимогами ст. 89 Бюджетного кодексу України, не належать до видатків, які здійснюють із бюджетів міст обласного значення.
Також виявлено порушення вимог Господарського кодексу України. Так, відповідно до укладених договорів з Одеським академічним центром Регіональної філії Міжнародної академії наук від 29.12.2011 № 330-Д та від 16.10.2012 № 262-Д "Про організацію робіт за історично-дослідницькою та видавничою програмою "Одеський мартиролог" (рос.)", згідно з якими відбувається підготовка фотодокументів для наступних книг науково-документальної серії "Одеський мартиролог" та "Реабілітовані історією" у міському бюджеті на 2012–2013 роки передбачені кошти по 30 тис. грн. щороку. Проте договори не містять обсягу робіт, які необхідно зробити, та відсутні вимоги щодо оплати робіт згідно з актами виконаних робіт, що не відповідає нормам ст. 180 Господарського кодексу України, за якою сторони зобов'язані в будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору.
І це ще не всі порушення: під час затвердження фінансових документів працівники відповідних відділів освіти не перевіряють кошториси та штатні розписи навчальних закладів. Наприклад, штатний розпис Одеської загальноосвітньої школи № 85 (Київський район) на 2013 рік, який затвердив начальник відділу освіти Київської райдержадміністрації Н. Савенко з арифметичними помилками. Так, по господарському підрозділі замість річного фонду заробітної плати в сумі 334,6 тис. грн. затверджено 1817,2 тис. грн., що більше на 1482,6 тис. грн. Як наслідок на зазначену суму завищено затверджений фонд заробітної плати на рік (замість 1816,8 тис. грн. затверджено 3299,8 тис. гривень). У Малиновському районі 2012 року штатні розписи затверджено під фактичну чисельність, а не під штатну, що не відповідає вимогам наказу Мінфіну від 28.01.2002 № 57.
Також, у затверджених кошторисах навчальних закладів у рядку "видатки" "Разом" наявні арифметичні помилки; неефективне використання коштів. Відповідно до п. 2.4.14. Положення про Управління закупівель Одеської міськради до функцій та завдань Управління покладено проведення методичної та консультаційної роботи щодо організації та здійснення закупівель розпорядниками бюджетних коштів м. Одеси. Зазначене управління є виконавчим органом Одеської міської ради, утримання якого повністю здійснюється з міського бюджету. Так, на утримання Управління 2012 року спрямовано за програмою 010116 "Органи місцевого самоврядування"- 492,2 тис. грн., на 2013 рік заплановано 671,9 тис. гривень. Проте Департаменти та управління Одеської міськради укладають із різноманітними ТОВ та СПД договори на консультативне обслуговування з питань закупівель за кошти міського бюджету. Наприклад: Управління економіки, промисловости та інвестицій уклало угоду з ТОВ "ІКЦ "Тренінг" на надання консультативного обслуговування з питань закупівель за державні кошти.
На переконання свободівця Павла Кириленка, наведені факти більш ніж очевидно демонструють корумпованість та службові зловживання в Одеській міській раді на чолі з уродженцем Сахаліну Олексієм Костусєвим.
--
Прес-служба Одеської обласної
організації ВО "Свобода"
тел. 063 5635301, 098 0010519
skype: vasil.sydorak
Odessa Daily