Odessa Daily Мнения Проблемы местного самоуправления
Одесситы требуют у прокуратуры возбудить уголовное дело против Инфокса
Феликс Кобринский
3 апреля 2014 в 22:42...Учитывая, что ООО «Инфокс» осуществляет свою незаконную деятельность не только на территории Одессы, а и Одесской области, просим внести соответствующие сведения в Единый реестр досудебных расследований и начать расследование указанных в заявлении обстоятельств, которые могут свидетельствовать о совершении уголовного преступления со стороны ООО «Инфокс» и Одесского городского совета...

Прокурору Одеської області
Старшому ратнику юстиції
65026, м.Одеса, вул..Пушкінська,3
Членів територіальної громади м.Одеси
Дудіной Світлани Іллівни
Безяйко Альберта Натановича
Сорокіна Ігоря Михайловича
Тарновської Марії Миколаївни
Бровер Лідії Борисовни
Бойко Теттяни Леонідовни
Руденко Лариси Володимировни
Голови союзу громадських
об’єднань «Согласіє»
(14 громадських об’єднань)
Кобринського Ф.І.
З А Я В А
( в порядку ст.214 КПК України )
Відповідно до раніше розміщеної інформації у засобах масової інформації м.Одеси мешканці міста були поінформовані стосовно того, що 17 грудня 2003р. між Одеською міською радою та ТОВ «Інфокс» було укладено договір оренди цілісного майнового комплексу КП «Одесводоканал». ТОВ «Інфокс» в особі філії «Інфоксводоканал» систематично зазначало про те, що дане товариство з обмеженою відповідальністю є правонаступником КП «Одесводоканал» та є виконавцем послуги з водопостачання та водовідведення холодної води та водовідведення гарячої води у м.Одеса відповідно до рішення Одеської міської ради №1173 від 05.04.2007р.
Згідно ст.16 Закону України « Про питну воду та питне водопостачання» N 2918-III
від 10 січня 2002 року підприємство питного водопостачання провадить свою діяльність на підставі документів: дозволу на спеціальне водокористування або дозволу на користування надрами (у разі використання підземних вод); ліцензії на господарську діяльність з централізованого водопостачання та водовідведення; державного акта на право постійного користування або на право власності на землю; технічного проекту на розміщення водопровідних мереж, споруд та устаткування, погодженого і затвердженого в установленому порядку.
Як стало зараз відомо заявникам,ТОВ «Інфокс» в якості правовстановлюючих документів надає рішення Одеської міської ради №2038-ХХ1У від 17.12.2003р. «Про затвердження проекту договору оренди цілісного майнового комплексу КП «Одесводоканал» та проект договору, як такий, що нібито підтверджує правонаступництво КП «Одесводоканал» та його право на оренду цілісного майнового комплексу водопроводно-каналізаційного господарства м.Одеси.
Між тим, проект договору не може вважатися належним правовстановлюючим доку-ментом.
Відповідно до вимог положень частини 3 статті 191 Цивільного кодексу та ч.3 ст.66 Господарського кодексу України, що цілісний майновий комплекс є нерухомістю. Частиною 2 статті 793 ЦК України передбачено, що договір найму будівлі або іншої капітальної споруди (їх окремої частини) строком на три роки і більше підлягає нотаріальному посвідченню. Відповідно до ч.1 ст.794 ЦК України договір оренди, укладений не менш як на один рік підлягає державній реєстрації. Слід також зазначити, що параграф 5 ("Оренда майна та лізинг", статті 283-292) Господарського кодексу України та Закон України "Про оренду державного та комунального майна" не містять окремих положень, які стосуються форми договору оренди, і, зокрема, договору цілісного майнового комплексу. З огляду на вказане, слід керуватись положеннями частини 7 статті 179 Господарського кодексу України про те, що господарські договори укладаються за правилами, встановленими Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, встановлених господарським кодексом.
Зазначене застереження міститься і в частині 6 Статті 283 ГК України - щодо відносин оренди. На підставі наведених нормативних посилань можна зробити висновок, що договір оренди цілісного майнового комплексу підлягає нотаріальному посвідченню - на підставі вимог ЦК України.
Таким чином, якщо для укладення договору потрібно було його нотаріальне посвідчення та державна реєстрація, а цього зроблено не було, то такий договір є неукладеним (ч.3 ст.640 ЦК України в редакції 2004р.).
Відповідно до норм ст.9 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» №2269-ХП від 10.04.92р. передача в оренду цілісного майнового комплексу підприємств, що займають монопольне становище на ринку відбувається на підставі згоди Антимонопольного Комітету України та виключно на конкурсних засадах.
Проте, замість згоди Антимонопольного Комітету України на оренду цілісного майнового комплесу ТОВ «Інфокс» надає згоду Комітету на створення КП «Одесводоканал», а замість рішення Одеської міської ради щодо затвердження договору оренди надає лист юридичного департаменту Одеської міської ради на ім’я директора філії «Інфоксводоканал» №2830вих від 21.09.2012р. щодо чинності рішення Одеської міської ради №2038-ХХ1У від 17.12.2003р. про затвердження проекту договору оренди та не розірвання договору оренди, укладеного на 49 років. Як зараз стало відомо заявникам конкурсу взагалі не провадилося.
Згідно зі ст. 14 Закону № 2269-XII «Про оренду державного та комунального майна» від 10.04.92 р. припинення діяльності підприємства, майно якого передано в оренду, здійснюється шляхом його реорганізації через приєднання до орендаря за відповідним рішенням органу управління орендаря. Орендар стає правонаступником прав та обов'язків підприємства відповідно до договору оренди (ст. 15 цього Закону).
Відповідно до вимог п.6 Положення про Єдиний державний реєстр підприємств та організацій України, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №118 від 22.01.1996р. (зі змінами та доповненнями), у разі перетворення юридичної особи за правонаступником зберігається її ідентифікаційний код. У разі припинення юридичної особи шляхом приєднання до іншої юридичної особи та створення на базі юридичної особи, що припинилася, відокремленого підрозділу ідентифікаційний код такої юридичної особи залишається за відокремленим підрозділом.
Між тим, як свідчить лист Головного управління статистики в Одеській області № 05-03-105-72205-03-105-722 від 30.05.12р. КП «Одесводоканал» (інд.код 3017073) було ліквідовано 04.06.2004р. за рішенням Виконавчого комітету Одеської міської ради. Ідентифікаційний код КП «Одесводоканал» за відокремленим підрозділом філії «Інфоксводоканал» (інд.код 26472133) не залишився, що свідчить про те, що правонаступництва ТОВ «Інфокс» (інд.код 14289688) не відбулося.
Згідно листа Головного управління статистики КП «Одесводоканал» було ліквідовано, а не припинено у зв’язку з перетворенням.
Стаття 10 Закону України №2624-У1 від 21.10.10р. «Про особливості передачі в оренду чи концесію об’єктів централізованого водо, -теплопостачання та водовідведення» зазначає,що укладені договори оренди чи концесії об’єктів централізованого водо, -теплопостачання і водовідведення реєструються центральним органом виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства. Центральний орган виконавчої влади надсилає орендарю, виконавчому органу відповідної ради письмове підтвердження із зазначенням реєстраційного номеру договору та дати реєстрації. Дана реєстрація у ТОВ «Інфокс» відсутня.
Стаття 13 даного Закону передбачає, що строк дії договору оренди об’єктів централізованого водопостачання не може бути більше 10 років. Проте, договір, на який посилається ТОВ «Інфокс» як на діючий, містить строк 49 років. Договір скріплений не дійсною печаткою Одеської міської ради на підставі Постанови Кабінету Міністрів України №118 від 22.01.1996р., оскільки остання не містить ідентифікаційного коду юридичної особи.
Відповідно до вимог ст.42 Закону України «Про місцеве самоврядування» міський голова з питань віднесених до виключної компетенції ради укладає від імені ради договори та подає їх на затвердження відповідної ради. Проте, затвердження рішенням Одеської міської ради договору, укладеного міським головою не відбувалося, про що свідчить лист Департаменту архівної справи та діловодства №1804-11-01-08 від 24.09.12р., який знаходиться в матеріалах цивільної справи Суворовського районного суду м.Одеси № 1527/2-6044/11 за позовом Безяйка А.Н. до ТОВ «Інфокс».
Як свідчить рішення Одеської міської ради. №2038-ХХ1У 17.12.2003р. було затверджено проект договору оренди цілостного майнового комплексу комунального підприємства «Одесводоканал».
ТОВ «Інфокс» представляє даний проект договору як підстави для винекнення правонаступництва та права користування мережами водопостачання та водовідведення у м.Одесі, на підставі проекту цього договору 22 грудня 2003 року утворює філію «Інфоксводоканал» та службу «Водозбут». У лютому 2004 року вносить відомості про правонаступництво до статуту ТОВ «Інфокс» та подає його на перереєстрацію до Державного реєстратора. Згідно ч.3 ст.8 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» відповідальність за внесення незаконно до установчих документів відомостей про правонаступництво КП «Одесводоканал» несуть засновники (учасники) ТОВ «Інфокс».
ТОВ «Інфокс» проводить діяльность не передбачену його установчими документами. Як свідчить статут ТОВ «Інфокс» 2004р.та 2011р. предметом діяльності даної юридичної особи не передбачено централізоване водопостачання та водовідведення. Предмет діяльності ТОВ «Інфокс» не передбачає надання послуг з централізованого водопостачання та водовідведення. Предмет діяльності філії «Інфоксводоканал» та служби «Водозбут» не відповідають предмету діяльності головної організації. Положення служби «Водозбут» затверджено неповноважною особою-директором філії «Інфоксводоканал» Леоновим О.В., який сам себе призначив на цю посаду як директор ТОВ «Інфокс», що є порушенням Кодексу законів про працю.
При відсутності належним чином укладеного договору оренди цілісного майнового комплексу КП «Одесводоканал» ТОВ «Інфокс» не мало підстав для отримання ліцензії на централізоване водопостачання та водовідведення. Ліцензії, які надає ТОВ «Інфокс» серія АВ №298105 від 23.02.2007р. та серія АГ №500070 від 22.06.2012р. взагалі відсутні в Єдиному ліцензійному реєстрі України.
Не зрозуміло яким чином були видані зазначені ліцензії, якщо ст.10 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» від 1 червня 2000року № 1775-III та п.20 Переліку документів, які додаються до заяви про видачу ліцензії для окремого виду господарської діяльності, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 756 від 04.07.2001р. передбачено, що серед інших документів, які подаються до заяви на отримання ліцензії на централізоване водопостачання та водовідведення, мають бути подані відомості за підписом заявника - суб’єкта господарської діяльності про наявність матеріально-технічної бази, необхідної для проведення відповідного виду господарської діяльності. При відсутності належним чином укладеного договору оренди у ТОВ «Інфокс» така база є відсутньою.
Що стосується дозвілу на спеціальне водокористування, то як свідчить копія наданого дозвілу (оригінал якого як і інших документів ТОВ «Інфокс» не надає) він отриманий лише 23.02.2012р. саме після заявленого 22.02.2012р клопотання по цивільній справі у Суворовському районному суді м.Одеси, хоча згідно вимог ст..59 Водного кодексу України здійснення забору води для централізованого водокористування повинно відбуватися на підставі дозволів.
Як передбачає ст..7 Закону України «Про дозвільну систему» для отримання дозвілу подається заява за формою, затвердженою Постановою Кабінету Міністрів України №1176 від 07.12.05р. Ч.3 ст.7 даного Закону передбачає подання до заяви необхідних документів. Документами, необхідними для видачі документа дозвільного
характеру, можуть визначатися документи, що безпосередньо
пов'язані з підтвердженням можливості суб'єкта господарювання
провадити певні дії щодо здійснення господарської діяльності або
види господарської діяльності. Ч.6 ст.7 передбачає, що заявник несе відповідальність за достовірність відомостей, зазначених у заяві та документах, що додаються до неї.
Таким чином, якщо у ТОВ «Інфокс» відсутній належним чином оформлений договір оренди цілісного майнового комплексу водопровідно-каналізаційного господарства м.Одеси, не зрозуміло на підставі яких документів було видано дозвіл на спеціальне водокористування №УКР2305АСОде від 23.02.2012р. Більш того, згідно отриманої інформації з Одеського обласного управління водних ресурсів (лист №319/16/12 від 21.02.2013р. ТОВ «Інфокс» подав до даної установи копію дозвілу №УКР2305АСОде, але вже від 08.08.2012р.
На думку заявників, ТОВ «Інфокс» на протязі усіх років провадило несанкціонований забір води та не сплачувало податки за спеціальне водокористування, що нанесло місцевому бюджету шкоду в особливо великих розмірах.
За відсутністю договору оренди цілісного майнового комплексу у ТОВ «Інфокс» відсутнє право на формування тарифів на водопостачання та водовідведення та подання їх на затвердження.
Суму орендної плати за неіснуючим договором ТОВ «Інфокс» з 2006р. включає до розрахунку собівартості водопостачання та водовідведення, таким чином орендна плата Одеській міській раді сплачується ТОВ «Інфокс» не за рахунок прибутку, а за рахунок споживачів.
Як було встановлено рішеннями Приморського районного суду м.Одеси від 25.06.10 по справі №2а-569/10 та від 13.02.12 по справі №1522/6005/11 2а-1522-363/12 ТОВ «Інфокс» в особі філії «Інфоксводоканал» не визначалось рішенням Одеської міської ради №1173 від 05.04.2007р. конкретним виконавцем послуги водопостачання та водовідведення. На неможливість покладання обов’язків виконавця цих послуг на ТОВ «Інфокс» зазначає у своєму листі № 1579-01/2010 від 10.08.10р. Одеське обласне територіальне відділення Антимонопольного Комітету України.
Не маючи належних повноважень ТОВ «Інфокс» в порушення ч.7 ст.5 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» розробляє форми договорів, які не відповідають Типовому договору, затвердженому Постановою Кабінету Міністрів України №630 від 21 липня 2005 року (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 3 вересня 2009 р. №933) по формі та змісту, що в свою чергу є фактичним підробленням Типового договору. Розробка типових договорів віднесена до повноважень центрального органу виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства. Будь-який документ, який би передбачав право ТОВ «Інфокс» в особі філії «Інфоксводоканал» самостійну розробку договорів для окремих категорій споживачів у товариства відсутній.
Як свідчать данні Державного підприємства «Інформаційно-ресурсний центр» станом на 12.02.2013р. з 15.06.1999р. у м.Одесі було зареєстровано ЗАТ «Одесводоканал», яке було розташовано по вул..Басейна,5. Від діяльністі даного товариства - 41.00.0 ЗБИРАННЯ, ОЧИЩЕННЯ ТА РОЗПОДІЛЕННЯ ВОДИ (основний), 45.21.4 БУДІВНИЦТВО МІСЦЕВИХ ТРУБОПРОВОДІВ, ЛІНІЙ ЗВ'ЯЗКУ ТА ЕНЕРГОПОСТАЧАННЯ. Державна реєстрація даної юридичної особи припинена 31.03.2011р. у зв’язку з визнанням її банкрутом. Згідно довідки статуправління м.Київа №151747 від 05.09.08р. філія «Інфоксводоканал» була створена 22.12.03р. та розташована саме за цією адресою та виконує саме той від діяльності, що і ЗАТ «Одесводоканал», але за відсутністю договору оренди. Таким чином, можна вважать, що ЗАТ «Одесводоканал» було піддато фіктивному банкрутству.
Рішенням Одеської міської ради №100-У від 27.06.2006р. було створено нове комунальне підприємство «Водоканал» та було затверджено його статут. Предметом діяльності даного КП є забезпечення водопостачання,водовідведення абонентів в кількісних і якісних параметрах згідно з існуючими технічними можливостями. Відповідно до п.5.2 затвердженого рішенням Одеської міської ради статуту КП «Водоканал» майно КП перебуває у комунальній власності територіальної громади м.Одеси і закріплюється за ним на праві господарського відання. Виконавчий комітет Одеської міської ради даним рішенням був зобов’язаний зареєструвати дане комунальне підприємство.
Проте, зловживаючи своїм службовим становищем посадові особи Виконавчого комітету Одеської міської ради на користь приватної структури ухилилися від реєстрації створеного комунального підприємства, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 08.11.2012р.
Враховуючи той факт, що з 2003 року ТОВ «Інфокс» у м.Одеса проводить незаконну господарську діяльність за відсутністю належним чином укладеного договору оренди цілісного майнового комплексу КП «Одесводоканал» відповідно до вимог чинного законодавства, 13.12.2012р. Виконавчий комітет Одеської міської ради приймає рішення №422, яким намагається надати чинності неукладеному договору 17.12.2003 року. Такі дії Одеської міської ради свідчать про змову з керівництвом ООО «Інфокс», яке одночасно, як нам стало відомо, є депутатами Одеської міської ради.
Більш того, як стало відомо заявникам із засобів масової інформації (інтернет-видання Думська.net) ТОВ «Інфокс» у судовому порядку намагається незаконно стягнути з місцевого бюджету 274 мільйона гривень нібито заборгованості за тарифами за 2008-2010 рік. Як зазначає стаття, це може бути приводом для привласнення власності територіальної громади – цілісного майнового комплексу водопровідно-каналізаційного господарства м.Одеси приватною структурою. При цьому розрахунки даної заборгованості погоджують заступник Одеського міського голови - директор Департаменту міського господарства Орловський А.І., заступник Одеського міського голови - директор Департаменту фінансів Бедрега С.М., начальник Управління економіки, промисловості та інвестицій Синятинський С.А.
Позов до Господарського суду Одеської області даним товариством було подано само під час того, коли у Суворовському районному суді м.Одеси прозглядалася цивільна справа за позовом Безяйка А.Н. до ТОВ «Інфокс» шодо визнання договору недійсним під час розгляду якої і було виявлено факт того, що договір між ТОВ «Інфокс» та Одеською міською радою є неукладений.
На сьогоднішній день Господарськім судом Одеської області 20 березня 2013р. (справа № 5017/3757/2012 суддя Оборотова О.Ю.) прийнято рішення про стягнення з Одеської міської ради за період 2008-2010р. 321 592 223,46 грн. Як можна бачити з тексту даного рішення суду позиція Одеської міської ради є повністю погоджувальною. Одеська міська рада нібито не замічає того, що договір від 17.12.03р. є неукладеним. Це при тому, що у структурі виконавчих органів Одеської міської ради є юридичний департамент з професійними юристами, які не можуть не помічати такої “маленької” деталі.
Розглядаючи матеріали справи, а саме вищезазначений договір, Господарський суд теж на це не “звертає уваги” та у своєму рішенні зазначає, що 17.12.2003 р. між Одеською міською радою та ТОВ „Інфокс" було укладено договір оренди цілісного майнового комплексу комунального підприємства „Одесводоканал". Більш того, суддя зазначає, що даний договір було затверджено рішенням Одеської міської ради № 2038-XXIV від 17.12.2003р. Проте, даним рішенням Одеської міської ради було затверджено проект договору, а не договір.
А ні Одеська міська рада, а ні Господарський суд при цьому не звертають уваги на п.11.1 даного проекту договору, який зазначає, що договір є чинним при певних умовах, а саме наявності згоди Антімонопольного комітету України на оренду цілісного майнового комплексу КП «Одесводоканал» та затвердження цього договору Одеською міською радою. Про відсутність рішення свідчить лист департаменту архівної справи та діловодства Одеської міської ради №1804-11-01-08 від 24.09.2012р. А про відсутність згоди Антімонопольного комітету свідчить той факт, що на вимогу Суворовського районного суду м.Одеси ( справа №2-6044/11 ухвала від 24.07.12р) ТОВ «Інфокс» надало згоду Антімонопольного комітету України на створення КП «Одесводоканал».
Виникає питання: яким чином судя Господарського суду Одеської області, як високоосвічена особа, гарант справедливости та законности, може не бачити фактів того, що договір є не укладений?
Таким чином, за участю судової влади з бюджету міста Одеси на користь незаконно діючої юридичної особи ООО «Інфокс» на протязі багатьох років (без правовстановлюючих документів) стягується більш 321,5 мільйонів грн. Таке рішення суду може стати приводом для привласнення власності територіальної громади м.Одеси- цілісного майнового комплексу водопровідно-каналізаційного господарства міста приватною структурою.
Крім того, що в результаті незаконної діяльності ООО «Інфокс» майже 10 років ухилялось від сплати зборів за водокористування, з відома місцевої влади ця господарча структура не була включена до офісу великих платників податків ДПС Одеської області, що також дозволило обкрадати одеситів через різні схеми ухилення від сплати податків. Особливо треба зазначити невиконання ООО «Інфокс» належним чином своїх інвестиційних обов’язків та формування тарифів на водопостачання та водовідведення за рахунок господарських витрат у вигляді витоків з інженерних мереж.
На погляд заявників, між керівництвом місцевої влади та комерційною структурою є узгоджена позиція, що до обкрадання громадян міста, бо, як інакше можна оцінювати таку слабку позицію влади у судовому розгляді.
Всі вищезазначені факти були зазначені у заяві, яку заявники подали до прокурату ри м.Одеси 13.02.2013р.. Додатково до заяви 15.03.2013р. було подано повний пакет копій документів (197 аркушів), які були розташовані на CD-диску.
Розгляд даної заяви було доручено прокурору Євчук Т.В, яка до розгляду даної заяви підійшла професійно, але керівництво міської прокуратури не надало можливості прокурору Євчук Т.В. виконати дії, передбачені ст.214 КПК України, а прийняло рішення переправити дану заяву до різних департаментів та управлінь Одеської міської ради для перевірки та вжиття за наявності підстав, заходів реагування. Такі дії керівництва прокуратури міста Одеси (заступник прокурора Білий В.О.) є брутальним порушенням вимог КПК України, та як на нашу думку, є приховуванням злочину, оскільки, а ні Одеська міська рада, а ні її департаменти не наділені повноваженнями прийняття заходів в порядку ст.214 КПК України.
Про дані факти головою союзу громадських об’єднань «Согласіє» (14 громадських об’єднань) Кобринським Ф.І. було сповіщено заступника прокурора Одеської області П.В.Личишена на особистому прийомі ще у березні 2013р.
Враховуючи вищевикладене та приймаючи до уваги те, що ООО «Інфокс» провадить свою незаконну діяльність не тільки на території м.Одеси, а і Одеської області, просимо внести відповідні відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань та розпочати розслідування зазначених у заяві обставин, що можуть свідчити про вчинення кримінального правопорушення зі сторони ООО «Інфокс» та Одеської міської ради.
Феликс Кобринский