Odessa Daily Бизнес
Проект Резолюции по форме №4
Odessa Daily
20 мая 2015 в 14:09Предлагаю Вашему вниманию проект РЕЗОЛЮЦИИ по ситуации сложившейся в регистрационной службе в связи с подачей формы №4. С уважением, Председатель ОС при ГУ ГФС в Одесской области, Игорь Бычков.
РЕЗОЛЮЦІЯ
за підсумками обговоренння Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо визначення кінцевих вигодоодержувачів юридичних осіб та публічних діячів від 14.10.2014 р. №1701-VII»
Дата та час:
Місце: м. Одеса,
Завдання обговорення: проаналізувати Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо визначення кінцевих вигодоодержувачів юридичних осіб та публічних діячів від 14.10.2014 р №1701-VII», передбачити проблеми, які виникли, як наслідок прийняття Закону №1701-VII та зробити пропозиції щодо запобігання та вирішення цих проблем.
Учасники обговорення: участь у обговоренні Закону України №1701-VII від 14.10.2014 р. взяли представники громадських організацій, організацій роботодавців, профспілкові організації, серед яких були присутні професійні бухгалтера, аудитори, юристи, підприємці та власники юридичних осіб. Загальна кількість осіб, які прийняли участь в обговоренні становила більше 30 осіб.
Підсумки обговорення:
Абсолютно всі учасники висловили своє занепопоєння змінами, котрі вводяться Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо визначення кінцевих вигодоодержувачів юридичних осіб та публічних діячів від 14.10.2014 р №1701-VII».
Основні зміни у сфері фінансового моніторингу:
- суб'єктами первинного фінансового моніторингу відповідно до Закону стануть банки, фінансові установи, юридичні особи незалежно від форми власності, які надають фінансові послуги, а також адвокати, нотаріуси, аудитори та особи, які надають юридичні послуги; особи, які здійснюють операції з готівковими коштами на суму понад 150 тис. грн;
- запроваджується національна оцінка ризиків системи фінансового моніторингу та вдосконалення ризику - орієнтованого підходу;
- внесено зміни до законодавчих аспекти, які впливають на якість розслідування злочинів з легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом;
- введено фінансовий моніторинг національних публічних діячів і посадових осіб Міжнародних організацій;
- встановлено поріг для міжнародних грошових переказів;
- зняті порогові суми для здійснення фінансового моніторингу ріелторами та нотаріусами;
Законом вводиться істотна відповідальність суб'єктів первинного фінмоніторингу за наступні порушення законодавства про фінмоніторинг:
1. за порушення вимог щодо ідентифікації, верифікації, вивченню клієнтів - від 1700 грн. до 8 500 грн;
2. за несвоєчасне виявлення та порушення порядку реєстрації фінансових операцій - від 1700 грн до 13600 грн;
3. за неподання, несвоєчасне подання, порушення порядку подання або подання спеціально уповноваженому органу недостовірної інформації - від 3400 грн до 34 000 грн.
Відповідно всі юридичні особи приватного сектору зобов'язані здати до реєстраційну службу, так звану форму №4 із зазначенням кінцевих бенефіціаріїв (вигодоодержувачів) до 25.05.2015 року, щоб уникнути колосальних штрафів, зазначених вище.
Як наслідок, це призвело до:
- величезних черг у органах реєстраційної служби та чималого навантаження на працівників органів реєєстраційних служб, оскільки нова редакція форми №4 затверджена відносно недавно;
- активізація роботи “кишенькових” підприємств, котрі допомагають “швидко” пройти необхідні процедури, при органах реєстраційної служби;
- підвищення рівня корупції у реєстраційній службі;
- особи, котрі не встигли та/або не змогли подати дану форму будуть вимушені заплатити величезний штраф, котрий для батьох, враховуючи дійсну економічну ситуацію в Україні, буде надважким.
Враховуючи вищенаведене, для вирішення проблеми пропонуємо Вам наступні варіанти:
- розробити та впровадити дієву систему електронної подачі документів та механізм взаємодії між підприємством та реєстратором, що суттєво зменшить черги та рівень корупції;
- суттєво знизити штрафні фінансові санкції, передбачені Законом №1701-VII з метою зменшення тиску на підприємства зі сторони виконавчої влади;
- відмінити обов’язковість подання форми №4, що призведе до вирішення проблеми в цілому.
Представники Інститутів громадянського суспільства:
/_______________________________/_____________/_________________/
(назва ІГС) (підпис) (П.І.Б.)
/_______________________________/_____________/_________________/
(назва ІГС) (підпис) (П.І.Б.)
/_______________________________/_____________/_________________/
(назва ІГС) (підпис) (П.І.Б.)
/_______________________________/_____________/_________________/
(назва ІГС) (підпис) (П.І.Б.)
/_______________________________/_____________/_________________/
(назва ІГС) (підпис) (П.І.Б.)
/_______________________________/_____________/_________________/
(назва ІГС) (підпис) (П.І.Б.)
/_______________________________/_____________/_________________/
(назва ІГС) (підпис) (П.І.Б.)
/_______________________________/_____________/_________________/
(назва ІГС) (підпис) (П.І.Б.)
/_______________________________/_____________/_________________/
(назва ІГС) (підпис) (П.І.Б.)
/_______________________________/_____________/_________________/
(назва ІГС) (підпис) (П.І.Б.)
/_______________________________/_____________/_________________/
(назва ІГС) (підпис) (П.І.Б.)
/_______________________________/_____________/_________________/
(назва ІГС) (підпис) (П.І.Б.)
/_______________________________/_____________/_________________/
(назва ІГС) (підпис) (П.І.Б.)
/_______________________________/_____________/_________________/
(назва ІГС) (підпис) (П.І.Б.)
/_______________________________/_____________/_________________/
(назва ІГС) (підпис) (П.І.Б.)
/_______________________________/_____________/_________________/
(назва ІГС) (підпис) (П.І.Б.)
Odessa Daily