Odessa DailyНовости

Проект одеського художника Степана Рябченко «Цифрова природа» створює креативний простир Київського міжнародного економічного форуму

Odessa Daily

29 октября 2018 в 08:13

Київський міжнародний економічний форум 2018 (КМЕФ) вже п’ятий рік поспіль є головною бізнес-подією, що присвячена актуальним для економічного розвитку країни питанням. Тема цьогорічного Форуму – «Creating the Future in a High-Tech World»: чи готовий світ та Україна до життя в епоху реальності, що постійно змінюється та вимагає нових рішень та нових знань? Серед учасників: урядовці, економісти, бізнесмени, науковці, реформатори та провідні експерти у галузі економіки України та світу. Подію відвідало понад 2000 тисяч осіб, серед яких 120 спікерів з 35 країн світу.

Проект одеського художника Степана Рябченко «Цифрова природа» створює креативний простир Київського міжнародного економічного форуму

«В останні роки мистецтво і бізнес все частіше знаходять «спільну мову» та виступають в якості потужної рушійної сили, що може дати поштовх новим індустріям у глобалізованому світі. Креативний арт-простір форуму представлено творчістю сучасного українського художника Степана Рябченко, який працює у сфері цифрового мистецтва та нових медіа.  Експозиція під назвою «Digital Nature» поєднала роботи із різних циклів, серед яких монументальні сюжетні роботи з проекту «Герої», комп’ютерна анімація с застосуванням LED-панелей з проекту «Електронні вітри», відеопроекції із циклу «Комп’ютерні віруси» та цикл цифрових робіт «Віртуальні квіти» - коментує проект арт-куратор Дмитро Струк.

 «Кожна епоха пропонує свої теми для роздумів. На мій погляд, цифрове мистецтво відображає час, в який ми живемо, час який розмиває кордони реального та віртуального світу» – розповідає Степан Рябченко.

 Творчість Рябченка — його власний цифровий всесвіт зі своїми законами, міфами і персонажами. Руйнуючи межу між штучним і природнім, автор слідує всеохопній глобальній тенденції – “оцифрування” і доповнення дійсності. Кожен герой циклу “Віртуальні квіти”, що крокує в віртуальних просторах, наділений власною історією і створений автором із увагою та ретельністю гарного садівника, адже квіти — символ життя, творення, надії. “Електронні вітри”, родом із давньогрецької міфології, то нестримні, то тихі, то теплі, то крижані, поперемінно женуть хвилі безмежним цифровим океаном.

Урухомлені анімацією на LED-панелях, вони стають ще ближчими до глядача. Панелі не стоять впритул до стін, а розміщені у просторі таким чином, що глядач проходить між ними ніби лабіринтом. Експозиція вибудувана як своєрідна анфілада, завершенням якої слугує вінець із “Віртуальних квітів”.

Зворотній бік панелі — “закулісся”, де криються дроти і оголюється технічна складова, зазвичай — просто глухий темний задник. Рябченко ж використовує і цей простір, аби він отримав своє “потойбічне” життя, проекцією зображень із циклу “Віруси”.

 Комп’ютерний вірус у сучасному світі  став звичним елементом повсякдення, ледь не соціальною одиницею, кожна з яких має власну історію і особливості взаємодії з системою. Засновуючись на цьому, художник візуалізував віртуальну сутність вірусів, надавши їм форму і образ. Темний бік цифрової реальності на темному боці світлових панелей, що розкриває природу інформаційної дійсності: як і все в нашій системі уявлень про світ, вона має свої витоки, свої закони, вади і переваги, живе своїм життям, яке, можливо, не завжди залежатиме від людини.

Проект реалізовано за підтримки:

Василь Хмельницький, ініціатор форуму, засновник інвестиційної групи UFuture

Світлана Олійник, Юрій Пивоваров, Гуля Соколова, організаційний комітет Київського Міжнародного Економічного Форуму

Дмитро Струк, організатор виставки

Текст:  Наталія Маценко, мистецтвознавець

Odessa Daily


Комментарии посетителей сайта


Rambler's Top100